S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "Súhlasím" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.
Čo sú cookies? Cookies sú krátke textové informácie, ktoré sú uložené vo Vašom prehliadači. Tieto informácie bežne používajú všetky webové stránky a ich prechádzaním dochádza k ukladaniu cookies. Pomocou partnerských skriptov, ktoré môžu stránky používať (napríklad Google analytics
Ako môžem nastaviť prácu webu s cookies? Napriek tomu, že odporúčame povoliť používanie všetkých typov cookies, prácu webu s nimi môžete nastaviť podľa vlastných preferencií pomocou checkboxov zobrazených nižšie. Po odsúhlasení nastavenia práce s cookies môžete zmeniť svoje rozhodnutie zmazaním či editáciou cookies priamo v nastavení Vášho prehliadača. Podrobnejšie informácie k premazaniu cookies nájdete v Pomocníkovi Vášho prehliadača.
Nutné (13)
Preferenčné (1)
Štatistické (15)
Marketingové (14)
Neklasifikované (7)
Tieto informácie sú nevyhnutné k správnemu chodu webovej stránky ako napríklad vkladanie tovaru do košíka, uloženie vyplnených údajov alebo prihlásenie do zákazníckej sekcie. Tieto cookies umožnia prispôsobiť správanie alebo vzhľad stránky podľa Vašich potrieb, napríklad voľba jazyka. Vďaka týmto cookies môžu majitelia aj developeri webu viac porozumieť správaniu užívateľov a vyvijať stránku tak, aby bola čo najviac prozákaznícka. Teda aby ste čo najrýchlejšie našli hľadaný tovar alebo čo najľahšie dokončili jeho nákup. Tieto informácie umožnia personalizovať zobrazenie ponúk priamo pre Vás vďaka historickej skúsenosti prehliadania predchádzajúcich stránok a ponúk. Tieto cookies zatiaľ neboli roztriedené do vlastnej kategórie.
Meno
Účel
Vypršanie
show_cookie_message
Ukladá informácie o potrebe zobrazenia cookie lišty
1 rok
__zlcmid
Tento súbor cookie sa používa na uloženie identity návštevníka počas návštev a preferencie návštevníka deaktivovať našu funkciu živého chatu.
1 rok
__cfruid
Tento súbor cookie je súčasťou služieb poskytovaných spoločnosťou Cloudflare – vrátane vyrovnávania záťaže, doručovania obsahu webových stránok a poskytovania pripojenia DNS pre prevádzkovateľov webových stránok.
relácie
_auth
Zaisťuje bezpečnosť prehliadania návštevníkov tým, že zabraňuje falšovaniu požiadaviek medzi stránkami. Tento súbor cookie je nevyhnutný pre bezpečnosť webu a návštevníka.
Začala sa jeseň. Listy zo stromov ešte nepadajú, ale naše ceny už áno. Pozrite si náš sortiment a urobte radosť sebe alebo vašim blízkym krásnym porcelánom pre slávnostný či každodenný stôl. Nechali sme spadnúť ceny a preto si užijete nákupy s 10%zľavou na všetko. V košíku stačí zadať kód JESEN2024 a zľava je vaša.
Akcia platí len do stredy 2.októbra
Ako na to?
Zľavový kód vo výške 10% z Vášho nákupu uplatnite v nákupnom košíku na eshope doplnkyvbyte. Stačí ho vyplniť do poľa Zľavový kupón / Darčekový šek a zľava 10% Vám bude automaticky odpočítaná z hodnoty objednávky.
Váš kód: JESEN2024
Samozrejmosťou je trvale platná doprava zadarmo od 100 € objednávky
Vianočné nákupy s 10% zľavou
Vianoce
Pekný deň,
pustite sa naplno do darčekových príprav na Vianoce a užite si nákupy s 10% zľavou. Pozrite si našu ponuku porcelánu a príborov a urobte radosť sebe alebo svojim blízkym krásnym a luxusným vianočným darčekom - v košíku len stačí zadať kód Vianoce23 a zľava sa odpočíta.
a
Akcia platí len do nedele 10.decembra, tak neváhajte a príďte k nám urobiť radosť sebe alebo svojim blízkym.
a
Ako na to?
Zľavový kód vo výške 10% z Vášho nákupu uplatnite v nákupnom košíku na eshope doplnkyvbyte. Stačí ho vyplniť do poľa Zľavový kupón / Darčekový šek a zľava 10% Vám bude automaticky odpočítaná z hodnoty objednávky.
Váš kód: VIANOCE23
Samozrejmosťou je trvale platná doprava zadarmo od 100 € objednávky
Prestrite na štedrovečerný stôl s 10% zľavou
Na Štedrej večeri pár chvíľ pred vianočnou nádielkou je niečo výnimočné. Ešte viac posilnite zmes očakávania, radosti a prekvapení a doprajte si ešte krajšie Vianoce s elegantným a sviatočným stolovaním v luxusnom štýle.
Pripravili sme pre Váš štedrovečerný stôl kompletné jedálenské súpravys polievkovou misou, omáčnikom, podnosmi, tanierové súpravy, luxusné príbory, detské obedové súpravy - tie snáď až pod stromček (alebo žeby predsa len skôr?).
A aby to naozaj stálo za to, pripravili sme si pre Vás aj vianočnú zľavu 10% na všetko do 31.12.2022.
Ako na to?
Zľavový kód vo výške 10% z Vášho vianočného nákupu uplatnite v nákupnom košíku na eshope doplnkyvbyte. Stačí ho vyplniť do poľa Zľavový kupón / Darčekový šek a zľava 10% Vám bude automaticky odpočítaná z hodnoty objednávky.
Váš kód: VIANOCE2022
Samozrejmosťou je trvale platná doprava zadarmo od 100 € objednávky
Pripravte si nádherný štedrovečerný stôl, aby mohli byť Vaše Vianoce naozaj výnimočné
OBCHODNÉ PODMIENKY
1. OBJEDNÁVKA - KÚPNA ZMLUVA
Kupujúci objednáva tovar, respektíve uzatvára zmluvu na diaľku s predávajúcim elektronicky odoslaním vyplneného objednávkového listu. V obidvoch prípadoch je kupujúci povinný uviesť do objednávkového listu Všetky povinné položky objednávkového formulára . *ak je kupujúci právnická osoba musí uviesť aj IČO a DIČ, platcovia DPH uvádzajú aj IČ DPH. V danom prípade sa zmluvný vzťah riadi ustanoveniami obchodného zákonníka o kúpnej zmluve.
Objednávka odoslaná predávajúcemu sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy v zmysle §43a Občianskeho zákonníka. Kupujúci má možnosť návrh na uzavretie zmluvy odvolať alebo zrušiť len spôsobom uvedeným v tomto ustanovení. S odoslanim objednávky kupujúci súhlasí s povinnosťou platby za objednaný tovar.
Po obdržaní objednávky predávajúci potvrdí objednávku telefonicky alebo emailom, čim dôjde k prijatiu návrhu v zmysle § 43c Občianskeho zákonníka a tým k uzavretiu kúpnej zmluvy na diaľku.
2. ZMLUVNÉ STRANY
"Kupujúcim" sa rozumie v elektronickom obchode zaregistrovaná fyzická alebo právnická osoba, ktorá odoslala po vlastnej autorizácii elektronickú objednávku. Elektronická objednávka môže byť realizovaná pomocou elektronického obchodu, resp. emailom alebo faxom. "Predávajúcim" sa rozumie Ing Ľubomír Plančár – BMP, Juh 1057, 09301 Vranov n/T, IČO: 34900594, DIČ: 1020000597, zapísaný na OS Vranov n/T, číslo ŽR 713-4835.
3. DODACIE PODMIENKY
Tovar je doručovaný kupujúcemu v pracovné dni 3 až 6 dní od objednávky v závislosti od objednaného tovaru (pri niektorých jedálenských setoch do 15 dní, prípadne na objednávku). Predávajúci splní túto povinnosť odovzdaním tovaru do rúk prepravcu. Náklady na dopravu tovaru nie sú súčasťou ceny tovaru. V súlade s ustanovením § 13 ods. 1 zákona č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších zmien a doplnkov, spotrebiteľ súhlasí s predĺžením dodacej lehoty v prípade, ak si to výroba objednaného tovaru alebo iné okolnosti vyžiadajú. V takomto prípade však bude kupujúci o zmene dodacej lehoty okamžite informovaný. Zásielky, ktoré sú predávajúcemu vrátené ako nevyzdvihnuté, zašleme znovu len na vyžiadanie kupujúceho a kupujúci nesie náklady spojené s opakovaným dodaním v plnej výške. V prípade, že kupujúci nejaví ochotu k spolupráci, je predávajúci po predchádzajúcom upozornení objednaný tovar predať inému záujemcovi.
4. CENY, PLATOBNÉ PODMIENKY A SPÔSOB PLATBY
Po uskutočnení objednávky bude na Váš e-mail zaslané potvrdenie objednávky spolu s potrebnými údajmi na platbu. Daňový doklad - faktúru Vám zašleme spolu s objednaným tovarom. Ponúkame možnosti platieb na území Slovenskej republiky:
- Platba v hotovosti prostredníctvom dobierkovej služby. Za tovar platíte až pri jeho prevzatí od doručovateľa.
- Bezhotovostná platba prostredníctvom vkladu na náš účet VUB a.s., č.ú. 1246824557/0200, Variabilný symbol – číslo faktury. Pri platbe bezhotovostným prevodom sa za dátum zaplatenia považuje dátum pripísania celej kúpnej ceny na účet predávajúceho. Ak hodnota objednaného tovaru presiahne 200 € (6025,2 Sk)- má právo predávajúci požadovať zálohovú platbu vo výške 50% kúpnej ceny. V odôvodnených prípadoch má právo predávajúci požadovať až 100% kúpnej ceny ako zálohovú platbu. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradí každá zo zmluvných strán na svoju ťarchu.
Až do úplného zaplatenia ceny objednaného tovaru objednávateľom zostáva objednaný tovar vo vlastníctve predávajúceho.
5. ZÁRUČNÉ A REKLAMAČNÉ PODMIENKY
Na všetok predávaný tovar, pokiaľ nie je určené pri tovare inak, je poskytovaná záručná doba v trvaní 24 mesiacov od dátumu predaja. Zodpovednosť za škodu prechádza na kupujúceho v momente prevzatia predmetu zmluvy od dopravcu. Zodpovednosť za vady zistené pri prevzatí tovaru nesie predávajúci. Kupujúci je povinný takéto vady prípadne rozdiely v množstve reklamovať písomne do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. V prípade, že kupujúci zistí rozdiel v množstve, je povinný vykonať zápis do dodacieho listu alebo vyhotoviť samostatný zápis potvrdený dopravcom.
Pri preprave zásielkovou službou môže dôjsť k poškodeniu tovaru. Tovar je na prepravu poistený. Ak nahlásite poškodenie tovaru do 24 hodín od prevzatia, poškodený tovar je možné u prepravcu reklamovať. Po uvedenej dobe reklamácia rozbitia alebo mechanického poškodenia nie je možná!!!
Vady, ktoré nemohli byť zistené pri prevzatí tovaru, a na ktoré sa vzťahuje záruka je povinný kupujúci reklamovať písomne najneskôr posledný deň záručnej doby.
Kupujúci má právo požadovať odstránenie záručných vád v prípade, že je to možné alebo môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. V prípade, že nie je možné záručné vady odstrániť, má kupujúci právo na výmenu vadného tovaru za nový alebo vrátenie peňazí. V prípade reklamácie je kupujúci povinný doručiť tovar na vlastné náklady na adresu predávajúceho: Ing. Ľubomír Plančár – BMP, Juh 1057, 09301 Vranov n/T.
Po obdržaní tovaru spolu s dokladom o kúpe a písomnej reklamácií je predávajúci povinný do 30 dní písomne oboznámiť kupujúceho s výsledkom reklamačného konania.
6. NÁROK NA UPLATNENIE REKLAMÁCIE U PREDÁVAJÚCEHO ZANIKÁ:
- nepredložením dokladu o zaplatení, faktúry, dodacieho listu alebo záručného listu - neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru - uplynutím záručnej doby tovaru - fyzickým alebo chemickým poškodením tovaru Kupujúcim - neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar - poškodením pri vlastnej doprave tovaru, poškodením ohňom, alebo inými zásahom vyššej moci - zásahom a manipulovanie s tovarom neoprávnenej osoby - poškodením tovaru zjavne nadmerným zaťažovaním alebo používaním nie obvyklým spôsobom na ktorý je tovar určený - mechanickým poškodením tovaru - poškriabanie tovaru kovovými predmetmi, praskliny, odbité časti pri porceláne a vázach
7. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Ak je kupujúcim fyzická osoba - spotrebiteľ, kúpna zmluva má charakter spotrebiteľskej zmluvy, ktorá bola uzavretá pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku. Zákazník má možnosť odstúpenia od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru na základe zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru, predávajúceho a kupujúceho a musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené predávajúcemu. Po ďalšom dohovore predávajúceho a kupujúceho (písomne, telefonicky, e-mailom), tovar môže byť odoslaný do sídla predávajúceho na náklady a nebezpečie kupujúceho, tovar odporúčame vo vlastnom záujme poistiť nakoľko predávajúci neručí za jeho poškodenie alebo prípadnú stratu pri preprave späť k predávajúcemu. Tovar musí byť vrátený v pôvodnom a nepoškodenom obale, nesmie byť používaný ani poškodený a musí byť vrátený s kompletným obsahom (príslušenstvo, záručný list, návod a pod.) V prípade, že je tovar vrátený predávajúcemu v inom ako v pôvodnom a neporušenom stave a obale, ( poškodený obal, neúplný obsah, opotrebovaný alebo znečistený tovar a pod.) nie je predávajúci povinný tovar prevziať. V prípade vráteného tovaru v originálnom obale už otvorenom kupujúcim, bude tovar prekontrolovaný a v prípade zistenia poškodenia alebo prípadne nekompletného dodania doplnkov, do ktorého patria nálepky, označenia loga výrobcu umiestneného výrobcom na tovare) si predávajúci vyhradzuje právo náhrady spôsobnej škody. Tovar musí byť doručený predávajúcemu spolu s dokladom o kúpe. Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru Vám sumu za tovar, poníženú o prepravné náklady a balné, zašleme poukážkou alebo prevodom na Váš účet a to najneskôr do 10 pracovných dní po fyzickom obdržaní tovaru.
Storno objednávky zo strany predávajúceho:
V prípade, že sa tovar už nevyrába , nedodáva, alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru, má predávajúci právo odstúpiť od zmluvy. Predávajúci bude neodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o náhrade za pôvodný tovar. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú čiastku kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet, alebo adresu v najkratšom možnom termíne (najneskôr však do 7 pracovných dní).
8. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
V zmysle zákona č.122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov sa zaväzujeme, že osobné údaje, ktoré poskytne kupújuci prostredníctvom objednávkového formulára nebudeme bez súhlasu vlastníka týchto údajov akokoľvek poskytovať tretej osobe. Súčasne sa zaväzujeme k tomu, že na prianie zakáznika kedykoľvek jeho osobné údaje vymažeme zo svojej databázy. Rešpektujeme Vaše súkromie. Aby sme Vám mohli ponúknuť hodnotné služby, potrebujeme poznať niektoré Vaše osobné údaje. Tieto údaje chránime pred zneužitím a zaručujeme Vám, že nebudú poskytnuté tretiemu subjektu: *Vaše identifikačné a kontaktné údaje, *údaje o Vašich nákupoch.
Používaním tohoto internetového obchodu súhlasíte so zhromažďovaním a používaním informácií o Vás a Vašich nákupoch za vyššie stanovených podmienok.
9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Vzťahy upravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov, najmä Občianskeho zákonníka. Ak sa niektoré ustanovenie týchto Všeobecných obchodný podmienok stane alebo bude prehlásené za neplatné alebo neúčinné, nebude mať táto skutočnosť vplyv na platnosť alebo účinnosť ostatných ustanovení všeobecných obchodných podmienok. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok. Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmito obchodnými podmienkami predaja a že s týmito súhlasí.
Silvia z Bratislavy...
táto exotická dekorácia, bol darček k narodeninám, nakoľko v dnešnom rýchlom svete sa treba vedieť aj zastaviť a relaxovať, takáto dekorácia spríjemní chvíľky v interiéri. Doporučujem takéto dekorácie do interiéru bytu, ale aj firiem a hotelov, celkovo spríjemní interiér v ktorom chcete zvýrazniť podstatu celkového dojmu Vášho priestoru... :)
Bola som veľmi spokojná s tovarom, je vysokej kvality, v skutočnosti je ešte krajší ako na obrázkoch, výborná práca s materiálom, celkový výsledok je nakoniec vidieť na obrázku. S dodaním tovaru som bola veľmi spokojná, rýchle a dobre zabalené, nakoľko tam bol aj krehký tovar.
Skúsite to tiež? Stačí trochu fantázie a šikovnosti a výsledok Vás príjemne prekvapí.
Zbierajte body a sami si určite zľavu pri ďalšom nákupe
Pri každom nákupe v našom e-shope vám budú pridelené body za nákup - 1 bod za 1 EURO nákupu. Napríklad pri jednom alebo viacerých nákupoch za celkovú hodnotu 395 EUR získate 395 bodov na ďalší nákup. Tieto body môžete využiť pri nasledujúcom nákupe, 50 bodov má hodnotu 1EURO. Čiže ak použijete napr. 300 bodov, ušetríte pri nákupe 300:50=6 EUR, ktoré vám budú odpočitané z hodnoty objednávky. Body, ktoré môžete získať, sú uvedené pri každom produkte a potom aj v košíku spolu za celú objednávku.
Nezabudnite!
Pre využitie bodov za nákup sa musíte pred nákupom do e-shopu prihlásiť. Prihlasovacie údaje sú v potvrdzovacom e-maile, ktorý vám prišiel po prvom nákupe v e-shope.
Pre bližšie informácie nás neváhajte kontaktovať na č. tel. 0907 956 512, alebo na e-mail info@doplnkyvbyte.sk.
Príprava moka kávy v kávovare Bialetti
Doplnky Constance
Máte niektorú zo súprav českého karlovarského porcelánu Constance? Vyzerá na prestretom stole úžasne, ale predsa tomu ešte niečo chýba? Možno len nejaká drobnosť - omáčnik, maselnička, kôš na chlieb, či oválna misa... Teraz máte možnosť si porcelán Constance doplniť podľa svojich predstáv!
Ku všetkým súpravám Constance, ktoré ponúkame v e-shope, je možné si doobjednať aj menšie súpravy (koláčová, kompótová) a kusové doplnky - misy, podnosy, maselničky, etažérky a mnoho ďalšieho. Doba dodania od objednávky je cca 3 mesiace.
Nižšie sú obrázky porcelánu, z ktorého si môžete vybrať. Porcelán je zobrazený v bielej farbe bez dekoru. Dekor si samozrejme zvolíte aký potrebujete (podľa súpravy Constance, ktorú si chcete zakúpiť alebo ju už máte doma - s určením dekoru Vám vieme pomôcť).
Pre prípadné otázky či zaslanie cenovej ponuky nás môžete kontaktovať na tel. čísle 0907 956 512 alebo e-mailominfo@doplnkyvbyte.sk
Stolovanie v reštaurácii
Chystáte sa na večeru do reštaurácie a máte obavy, aby nedošlo k nejakému spoločenskému trapasu? Nemajte obavy, stačí si zapamätať pár dôležitých zásad.
Pri príchode k stolu si najskôr sadá hostiteľ alebo prítomné dámy. Ak je vašim susedom žena, pomôžte jej so stoličkou.
Stolovanie začína prípitkom, pohárik vždy držte za stopku, pohľady sa stretávajú.Priťukávame siiba v prípade, ak sa jedná o víno, či sekt. Ak pijete pivo alebo iný nápoj, pohár len pozdvihnite.
Po usadení si položíme do lona látkový obrúsok, papierový ostáva na stole.
Príbor, ktorý je najďalej od taniera, používate ako prvý. Ten, ktorý je naopak najbližšie k tanieru, použijeme ako posledný.
Nikdy neodkladajte príbor inam, než na tanier. Tým, akým spôsobom položíte vidličku s nožom, komunikujete s obsluhou. Ak chcete jedlo len na chvíľku prerušiť, položte príbor tak, aby sa nôž s vidličkou špičkami dotýkali
Ak ešte nemáte dosť a chceli by ste pridať, prekrížte príbory uprostred taniera. V prípade, ak ste už dojedli, odložte príbor naprieč na pravú stranu.
Pri jedle môžete rozprávať, ale nie s plnými ústami. Zvoľte si ale tému, ktorá nie je nikomu nepríjemná.
Zostal vám medzi zubami zvyšok jedla? Kvôli zubnej hygiene sa presuňte so špáradlom na toaletu. Nie je vhodné pýšiť sa pred spoločnosťou zaseknutým kúskom mäsa.
Platím!Po dobrom jedle, pití a skvelej zábave príde na rad platenie. Platenie je väčšinou pánska starosť. Vo väčšine reštaurácií je účet predkladaný v doskách, v niektorých podnikoch sa hosť môže rozhodnúť, či platiť v hotovosti alebo platobnou kartou. Nemali by sme zabúdať na sprepitné. Býva to finančný obnos, ktorým vyjadrujeme svoju vďaku obsluhujúcemu čašníkovi. Takmer všade na svete sa dáva rovnako ako u nás zhruba10%z celkovej sumy.
Pri stole sedíme vzpriamene, nehrbíme sa, nepredkláňame hlavu nad tanier. Ženy sedia len v prvej tretine stoličky a neopierajú sa operadla. Nohy pod stolom sa neprekladajú, ale sú uložené vedľa seba. Ženy dávajú nohy úplne k sebe, muži mierne od seba. Lakte držíme pri tele. Je veľmi spoločensky neslušné udierať lakťami susedov pri stole. Lakte sa nedotýkajú hrany stola, ruky s príborom sú nad stolom. Medzi chodmi sa ruky môžu opierať o stôl v rozmedzí medzi lakťom a zápästím, ale lakte na stôl nepatria.Ruky by nemali byť ani na kolenách. Stále by ich malo byť vidieť. Gestikulujeme mierne a nikdy nie s príborom.
Krátke zhrnutie:
Pohárik vždy držte za stopku, pohľady sa pri prípitku stretávajú. Priťukávame si iba v prípade, ak sa jedná o víno, či sekt. Ak pijete pivo alebo iný nápoj, pohár len pozdvihnite.
Príbor držte tak, aby ste v ruke držali horné dve tretiny rúčky. Zápästie se nemá dotýkať stola.
Vidličku držte hrotmi smerom dole.
Lyžicu odkladajte vždy na tanier alebo podšálku.
Ak chcete jedenie len prerušiť, položte nôž a vidličku tak, aby sa dotýkali špičkami.
Ak chcete prídavok, položte nôž a vidličku na tanier krížom s čím viac od seba roztvoreným uhlom.
V prípade, ak ste už dojedli, odložte príbor naprieč na pravú stranu.
Z chleba si len odlamujte potrebné sústa, alebo si ním pomáhajte nabrať na vidličku jedlo, ak sa k tomuto jedlu nepoužíva nôž. Platí to o každom pečive. Vytrieť chlebom tanier nie je proti bontónu.
Zostal vám medzi zubami zvyšok jedla? Kvôli zubnej hygiene sa presuňte so špáradlom na toaletu. Nie je vhodné pýšiť sa pred spoločnosťou zaseknutým kúskom mäsa.
Po usadení si položíme do lona látkový obrúsok a pred pitím alebo po jedle si s ním jemne poutierajte ústa. Po skončení stolovania ho položte na stôl tak, aby špinavá časť ostala zložená vovnútri.
Papierový obrúsok ostáva na stole a po skončení jedenia ho položte na tanier.
Príbor, ktorý je najďalej od taniera sa používa ako prvý v poradí jednotlivých chodov.
Nie je to nič zložité, musíte si len zapamätať, čo kedy robiť, a na čo Vám čo slúži... Každé spoločenské pravidlo má svoj praktický ( a často aj historický) dôvod. Tak s chuťou do toho…
Všeobecné obchodné podmienky
I. Základné ustanovenia
Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je spoločnosť Ing Ľubomír Plančár – BMP, Juh 1057, 09301 Vranov n/T, IČO: 34900594, DIČ: 1020000597, zapísaný na OS Vranov n/T, číslo ŽR 713-4835 ako predávajúci (ďalej len „predávajúci“)a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len „kupujúci“).
Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.
Podnikateľom sa rozumie:
osoba zapísaná v obchodnom registri,
osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov.
Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.
Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí reklamačný poriadok a dokument "Doprava a platba", a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.
II. Kúpna zmluva
1. Uzavretie kúpnej zmluvy Ak je kupujúcim spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim na stránky, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim spotrebiteľom a prijatím objednávky predávajúcim. Toto prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym emailom na zadaný email, na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov. Pre výnimku z tohto postupu pozri bod VI. Objednávanie.
Ak je kupujúci podnikateľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka tovaru kupujúcim podnikateľom a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho kupujúcemu podnikateľovi s týmto jeho návrhom. Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku.
Uzavretá zmluva (faktúra) je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z týchto obchodných podmienok, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný.
Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci používa.
2. Dodanie predmetu kúpy
Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá produkt, ktorý je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu, a kupujúci sa zaväzuje, že produkt prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.
Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.
Predávajúci kupujúcemu odovzdá produkt a doklady, ktoré sa k produktu vzťahujú, a umožní kupujúcemu nadobudnúť vlastníckeho práva k produktu v súlade so zmluvou.
Predávajúci splní povinnosť odovzdať produkt Kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s vecou v mieste plnenia a včas mu to oznámi.
Ak má predávajúci produkt odoslať, odovzdá produkt kupujúcemu - podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi k preprave pre kupujúceho a umožní kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi, predávajúci odovzdá kupujúcemu – spotrebiteľovi až, keď mu produkt odovzdá dopravca.
Predávajúci odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v dojednanom množstve, akosti a prevedení.
Ak nie je dojednané, ako má byť produkt zabalený, predávajúci produkt zabalí spôsobom potrebným pre uchovanie produktu a jeho ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci produkt pre prepravu.
S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaisteniu bezproblémového zásobovania si predávajúci vyhradzuje právo dodať tovar kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky a/alebo jedného dňa objednal tovar s celkovou hodnotu presahujúcu 1.000,- Euro vrátane DPH, až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Akonáhle kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného tovaru, predávajúci urobí expedíciu v súlade s požiadavkami kupujúceho stanovenými v objednávke.
Kupujúci podnikateľ týmto vyslovuje súhlas s tým, že mu k zakúpenému tovaru nemusí byť dodaný návod na jeho používanie v slovenčine.
III. Bezpečnosť a ochrana informácií
Predávajúci prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné, budú použité iba k uskutočneniu plnenia zmluvy s kupujúcim a marketingových akcií predávajúceho a nebudú inak zverejnené, poskytnuté tretej osobe apod. s výnimkou situácie súvisiacej s distribúciou či platobným stykom týkajúceho sa objednaného tovaru (oznámenie mena, čísla účtu a adresy dodania). Predávajúci postupuje tak, aby subjekt údajov neutrpel ujmu na svojich právach, najmä na práve na zachovanie ľudskej dôstojnosti, a tiež dbá na ochranu pred neoprávneným zasahovaním do súkromného a osobného života subjektu údajov. Osobné údaje, ktoré sú poskytnuté dobrovoľne kupujúcim predávajúcemu za účelom splnenia objednávky a marketingových akcií predávajúceho, sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom č. 122/2013 Z.z., o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení. Kupujúci dáva predávajúcemu svoj súhlas na zhromažďovanie a spracovanie týchto osobných údajov na účely splnenia predmetu uzatvárané kúpnou zmluvou a využitie pre marketingové účely predávajúceho (hlavne pre zasielanie obchodných oznámení) a to až do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním zaslaným na adresu predávajúceho. Za písomné vyjadrenie sa v tomto prípade považuje aj forma elektronická. Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom a právo na ich opravu (prostredníctvom citovaného kontaktného formulára vrátane práva požadovať vysvetlenie a odstránenie nevyhovujúceho stavu a ďalších zákonných právach k týmto údajom.
V rámci reklamačného konania sú od zákazníkov vyžadované nasledujúce údaje: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mail a podpis či digitálny podpis. Všetky takto získané osobné údaje sú spracované výhradne za účelom potrebným pre vybavenie reklamácie a v súlade so zákonom č. 122/2013 Zb., o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení.
Kupujúci má právo prístupu ku svojím osobným údajom a právo na ich opravu vrátane práva požadovať vysvetlenie a odstránenie chybného stavu a ďalších zákonných práv k týmto údajom.
Predávajúci si z dôvodu predchádzania trestnej činnosti a minimalizácie škôd vyhradzuje právo odmietnuť objednávku kupujúcim vytvorenú z blokovanej IP adresy, v prípade že je táto IP adresa na tzv. blackliste. V prípade problémov s objednávkou môže kupujúci kontaktovať predávajúceho e-mailu, alebo telefonicky.
IV. Prevádzková doba
Objednávky cez internet 24/7
V prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci predávajúci nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby.
V. Ceny
Všetky ceny sú zmluvné. V e-shope sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod., ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíku a ich výška sa odvíja od voľby Kupujúceho.
Akciové ceny platia do vypredania zásob akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.
VI. Objednávanie
Kupujúci dostane tovar za cenu platnú v čase objednania. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami. Táto cena bude uvedená v objednávke a v správe potvrdzujúcej prijatie objednávky tovaru. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť so skutočnosťou, po akú dobu zostáva ponuka alebo cena v platnosti.
Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastáť prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, a to hlavne v prípade, kedy kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému predávajúceho. Predávajúci v takom prípade kupujúceho informuje o takejto skutočnosti.
Predávajúci si vyhradzuje právo prehlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo ku zneužitiu osobných údajov, alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupu bude kupujúci informovaný.
Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť.
VII. Odstúpenie od zmluvy
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ V zmysle ustanovenia § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon č. 102/2014 Z. z.) má kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote odoslaný list o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Toto právo má kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne.
Odstúpenie a tovar zasielajte na adresu:
Ing. Ľubomír Plančár – BMP, Juh 1057, 093 01 Vranov nad Topľou
Tovar by mal kupujúci spotrebiteľ vrátiť najneskôr do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, môže predávajúci požadovať po kupujúcom čiastku odpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru (v súlade s §10 odsek (4) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.).
Peniaze za vrátený tovar budú kupujúcemu spotrebiteľovi vrátené najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy.
Okrem prípadov, kedy je odstúpenie od zmluvy výslovne dojednané, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy pri predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
Ak sa rozhodne kupujúci pre odstúpenie v uvedenej lehote, odporúčame pre urýchlenie vybavenie odstúpenia tovar doručiť na adresu predávajúceho spolu s priloženým sprievodným listom s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou), s číslom nákupného dokladu a uvedeným číslom bankového účtu alebo s uvedením, či suma bude vyplatená v hotovosti alebo či bude čerpaná pre ďalší nákup.
Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sú posudzované z tohto hľadiska samostatne.
Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru vznikne kupujúcemu nárok na vrátenie zaplatených finančných čiastok spojených s vráteným tovarom, ktoré budú vrátené kupujúcemu najneskôr do 14 dní od prevziatia nepoškodeného tovaru spätne predávajúcim.
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je podnikateľ V prípade, že kupujúci je podnikateľ, môže byť kupujúcemu ponúknuté náhradné odstúpenie od kúpnej zmluvy v závislosti na stave vráteného tovaru, ušlej záruky a aktuálnej ceny vráteného tovaru. Stav tovaru je zhodnotený predávajúcim. Predávajúci je oprávnený účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady.
Kupujúci, ktorý je podnikateľom, je povinný (kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je tento postup odporúčaný), aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť balíkov) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu info@doplnkyvbyte.sk, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou predávajúcemu. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou..
X. Záručné podmienky
Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad.
XI. Záverečné ustanovenia
Prípadné spory medzi Ing. Ľubomír Plančár - BMP a Kupujúcim je možné riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade kupujúci - spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov. Predávajúci odporúča Kupujúcemu najskôr využiť dohodu s Predávajúcim pre vyriešenie vzniknutej situácie skôr ako bude pristúpené k mimosúdnemu riešeniu sporu.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 1.3.2016. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia.
Reklamačný poriadok
I. Všeobecné ustanovenia
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej jen „VOP“) predávajúceho spoločnosť Ing Ľubomír Plančár – BMP, Juh 1057, 09301 Vranov n/T, IČO: 34900594, DIČ: 1020000597, zapísaný na OS Vranov n/T, číslo ŽR 713-4835 a opisuje postup, akým spôsobom pristupovať pri reklamácii tovaru nadobudnutého od predávajúceho.
Kupujúci, ktorým môže byť podnikateľ alebo spotrebiteľ, je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Zároveň kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť Predávajúcemu potrebnú súčinnosť potrebnú pre vybavenie reklamácie, v opačnom prípade sa lehoty adekvátne predlžujú o čas, v ktorom kupujúci neposkytol požadovanú súčinnosť.
Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom. Definície pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP. Pokiaľ tento Reklamačný poriadok pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný vo VOP. Ak nie je definovaný ani tam, chápe sa vo význame, v akom ho užívajú platné a účinné právne predpisy.
Prevzatím tovaru u podnikateľov je okamih jeho odovzdania predávajúcim kupujúcemu resp. prvému prepravcovi. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, je okamihom prevzatia tovaru spotrebiteľom od predávajúceho resp. prevzatie od dopravcu.
II. Dĺžka záruky
Ako doklad o záruke vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (názov tovaru, cena, množstvo, číslo produktu).
1. Lehota pre uplatnenie práv z vadného plnenia
Záručná doba tovaru je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť zásadne dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
Pre kupujúceho podnikateľa môže byť lehota pre uplatnenie práva z vadného plnenia upravená odlišne.
Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
Keď je kupujúcim spotrebiteľ, v rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia zákonom č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákonom č. 250/2007 Z.z, o ochrane spotrebiteľa, obidva zákony v platnom a účinnom znení, s prihliadnutím k spresneniam v tomto Reklamačnom poriadku.
III. Záručné podmienky
1. Kontrola tovaru pri prevzatí
Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom je povinný, a Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je odporúčané, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky s firemným logom, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou, s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.
Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu: info@doplnkyvbyte.sk, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou predávajúcemu. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
2. Uplatnenie reklamácie
Miestom pre uplatnenie reklamácie je Ing Ľubomír Plančár – BMP, Juh 1057, 09301 Vranov n/T.
Kupujúci môže reklamovaný tovar po dohode s predávajúcim na reklamáciu zaslať prepravnou službou na adresu prevádzky predávajúceho. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne "REKLAMÁCIA" a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu nákupného dokladu, podrobný popis chyby a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (hlavne spiatočná adresa a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu aj chyby tovaru. Tento postup je odporúčaný aj kupujúcemu spotrebiteľovi, ak nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak.
3. Nárok na uplatnenie reklamácie u predávajúceho zaniká:
- nepredložením dokladu o zaplatení, faktúry, dodacieho listu alebo záručného listu - neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru - uplynutím záručnej doby tovaru - fyzickým alebo chemickým poškodením tovaru Kupujúcim - neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar - poškodením pri vlastnej doprave tovaru, poškodením ohňom, alebo inými zásahom vyššej moci - zásahom a manipulovanie s tovarom neoprávnenej osoby - poškodením tovaru zjavne nadmerným zaťažovaním alebo používaním nie obvyklým spôsobom na ktorý je tovar určený - mechanickým poškodením tovaru - poškriabanie tovaru kovovými predmetmi, praskliny, odbité časti pri porceláne a vázach
IV. Spôsob vybavenia reklamácie
1. Ak je kupujúcim spotrebiteľ:
V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len "rozpor s kúpnou zmluvou"), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou. Ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, ak to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak.
Zhodou s kúpnou zmluvou sa najmä rozumie, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim popisované, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že odpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v tomu odpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
Keď je kupujúcim spotrebiteľ, má v závislosti na povahe chyby pri uplatnení zákonnej záruky tieto práva:
ak ide o chybu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie chyby, právo na výmenu chybného tovaru alebo, ak to nie je vzhľadom k povahe chyby neúmerné. Ak nie je takýto postup možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy,
ak ide o chybu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu chybného tovaru alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy
ak ide o iné chyby neodstrániteľné a spotrebiteľ nepožaduje výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy.
V prípade zľavy nie je možné neskôr reklamovať tovar pre chybu, za ktorú bola zľava poskytnutá.
Keď je kupujúcim spotrebiteľ, o reklamácii predávajúci rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu chyby. Reklamáciu vrátane odstránenia chyby predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Lehotu 30 dní je možné po uplatnení reklamácie predĺžiť po dohovore so spotrebiteľom – takéto predĺženie nesmie byť na dobu neurčitú alebo neprimerane dlhú. Po uplynutí tejto lehoty sa má za to, že chyba na veci skutočne existovala a spotrebiteľ má rovnaké práva, ako by sa jednalo o chybu, ktorú nie je možné odstrániť. Táto lehota nie je záväzná ku kupujúcemu, ktorý je podnikateľ a teda jeho vzťah s predávajúcim upravuje Obchodný zákonník.
Predávajúci vydá kupujúcemu spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to emailom bezprostredne od prijatia reklamácie, ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za chyby (odporúčame požiadať najneskôr do 30 dní po vybavení reklamácie – zákonná lehota tým nie je dotknutá) a boli vynaložené skutočne a účelne. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu chyby veci má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu.
2. Ak je kupujúcim podnikateľ:
Ak ide o chybu, ktorú je možné odstrániť, bude tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha chyby nebráni obvyklému užívaniu, môže sa predávajúci s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr tuto chybu reklamovať.
Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, predávajúci je oprávnený chybný tovar vymeniť za tovar s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.
Ak je kupujúci podnikateľ, predávajúci sa zaväzuje o reklamácii rozhodnúť v lehote do 40 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O tomto rozhodnutí bude kupujúci podnikateľ informovaný na kontaktný e-mail.
3. Spoločné ustanovenia
Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. Ak bola reklamácia tovaru v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie. Doba trvania reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po uplatnení reklamácie do dňa vybavenia reklamácie, teda doby, kedy bol kupujúci povinný vec prevziať. O vybavení je zákazník informovaný e-mailom, ktorý uviedol už pri nákupe.
Po vybavení reklamácie predávajúci upozorní o ukončení reklamácie kupujúceho buď telefonicky, SMS alebo e-mailom. Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu kupujúceho.
V prípade nevyzdvihnutia reklamovaného tovaru do jedného mesiaca od uplynutia doby, kedy mala byť reklamácia vykonaná a ak bola vykonaná neskôr, do jedného mesiaca od upovedomenia o jej vykonaní (t. j. spravidla do 60 dní od dátumu podania reklamácie), je predávajúci oprávnený účtovať pri výdaji reklamácie čiastku za uskladnenie vo výške 1,00 € za deň.
4. Alternatívne riešenia sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@doplnkyvbyte.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.
V. Záverečné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok je platný od 1.3.2016 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov
Doplnky Maria Louise
Máte niektorú zo súprav českého karlovarského porcelánu Maria Louise? Vyzerá na prestretom stole úžasne, ale predsa tomu ešte niečo chýba? Možno len nejaká drobnosť - omáčnik, maselnička, či podnos na chlieb... Teraz máte možnosť si porcelán Maria Louise doplniť podľa svojich predstáv!
Ku všetkým súpravám Maria Louise, ktoré ponúkame v e-shope, je možné si doobjednať aj menšie súpravy (koláčová, kompótová) a kusové doplnky - misy, podnosy, maselničky, etažérky a mnoho ďalšieho. Doba dodania od objednávky je cca 3 mesiace.
Nižšie sú obrázky porcelánu, z ktorého si môžete vybrať. Porcelán je zobrazený v bielej farbe bez dekoru. Dekor si samozrejme zvolíte aký potrebujete (podľa súpravy Maria Louise, ktorú si chcete zakúpiť alebo ju už máte doma - s určením dekoru Vám vieme pomôcť).
Pre prípadné otázky či zaslanie cenovej ponuky nás môžete kontaktovať na tel. čísle 0907 956 512 alebo e-mailominfo@doplnkyvbyte.sk
Oslávte s nami 12 rokov nášho e-shopu
Jarná zľava
Náš e-shop oslavuje 12-te narodeniny. A hoci je ešte len v puberte, krásnym a kvalitným sortimentom urobil radosť tisíckam našich spokojných zákazníkov. Pripravili sme pre Vás 12% zľavu na celý sortiment do 21.2.2024.
Ako na to?
Zľavový kód vo výške 12% z Vášho nákupu uplatnite v nákupnom košíku. Stačí ho vyplniť do poľa Zľavový kupón / Darčekový šek a zľava 12% Vám bude automaticky odpočítaná z hodnoty objednávky.
Váš kód: ZLAVA12
Samozrejmosťou je trvale platná doprava zadarmo od 100 € objednávky
Novoročné darčeky s 10% zľavou
Povianočná zľava
Vianoce sú za nami a určite boli výnimočné. Radosť svojím najbližším môžete urobiť kedykoľvek a ak ste to na Vianoce nestihli, darčeky "pod stromček" môžete darovať aj v novom roku.
A aby to naozaj stálo za to, pripravili sme si pre Vás aj novoročnú zľavu 10% na všetko do 14.1.2024.
Ako na to?
Zľavový kód vo výške 10% z Vášho nákupu uplatnite v nákupnom košíku na eshope doplnkyvbyte. Stačí ho vyplniť do poľa Zľavový kupón / Darčekový šek a zľava 10% Vám bude automaticky odpočítaná z hodnoty objednávky.
Váš kód: PF2024
Samozrejmosťou je trvale platná doprava zadarmo od 100 € objednávky
Doplnky Saphyr
Máte niektorú zo súprav českého karlovarského porcelánu Saphyr? Vyzerá na prestretom stole úžasne, ale predsa tomu ešte niečo chýba? Možno len nejaká drobnosť - omáčnik, maselnička, alebo podnos... Teraz máte možnosť si porcelán Saphyr doplniť podľa svojich predstáv!
Ku všetkým súpravám Saphyr, ktoré ponúkame v e-shope, je možné si doobjednať aj menšie súpravy (koláčová, kompótová) a kusové doplnky - misy, podnosy, maselničky, etažérky a mnoho ďalšieho. Doba dodania od objednávky jecca 3 mesiace.
Nižšie sú obrázky porcelánu, z ktorého si môžete vybrať. Porcelán je zobrazený v bielej farbe bez dekoru. Dekor si samozrejme zvolíte aký potrebujete (podľa súpravy Saphyr, ktorú si chcete zakúpiť alebo ju už máte doma - s určením dekoru Vám vieme pomôcť).
Pre prípadné otázky či zaslanie cenovej ponuky nás môžete kontaktovať na tel. čísle 0907 956 512 alebo e-mailominfo@doplnkyvbyte.sk
Vyberáte jedálenský servis?
Hovorí sa, že jeme aj očami, čiže nestačí len uvariť dobré jedlo, ale aby bol zážitok zo stolovania dokonalý, musíme jedlo aj správne naservírovať. K príjemnému domácemu stolovaniu patrí vhodný a pekný nábytok, obrusy a prestieranie, výzdoba, ale v v každom prípade aj vhodný jedálenský servis. Jedálenské servisy zásadným spôsobom ovplyvňujú nielen, ako bude jedlo na tanieroch a misiach vyzerať, ale svojim tvarom, štýlom, vzorom či materiálom určujú použitie pre rôzne príležitosti. Najpoužívanejšie a tým aj najdôležitejšie sú taniere – plytké, hlboké i dezertné.
Tvar a dekor tanierov
Čo sa týka tvaru tanierov, „klasikou“ sú samozrejme taniere okrúhle, hlboké na polievku a mierne prehĺbené pre hlavný chod a dezert. Ale samozrejme v ponuke obchodov sú taniere i jedálenské sady rôznych tvarov od oválnych po štvorhranné. Pri plytkých tanieroch, či už pre hlavný chod alebo dezert, v súčasnosti sú obľúbené taniere s rovným, prípadne len mierne prehĺbeným dnom, aby bolo možné na ne lepšie rozmiestniť zeleninovú oblohu či iné rozmanité súčasti pokrmu.
Pri vzore na servise prevažuje jednoduchosť a jemné, či naopak kontrastné farby, avšak v zásade platí, že čím väčšia odlišnosť farby vzoru od samotného podkladu, tým jednoduchší by mal byť samotný vzor.
Jedálenský servis pre každý deň aj slávnostné stolovanie
Pri výbere jedálenskej súpravy by sme mali brať do úvahy tiež celkovú atmosféru, farebnosť a ladenie kuchyne alebo jedálne.
Vmodernejkuchyni vyberáme zostavy štýlové, a to tvarom i farbou, s jednoduchým vzorom, alebo bez vzoru. Podľa Vášho vkusu si dnes môžete vybrať zo širokej ponuky tvarov: hranaté, oválne obdlžníkové, či aj úplne nezvyčajné tvary, ale dnes je aj v modernej kuchyni opäť v „kurze“ okrúhly prípadne oválny tvar tanierov a mís. Použitie porcelánu po babičke by v modernom interiéri pôsobilo zvláštne, hoci pre majiteľa má určite osobný význam. Starožitný porcelán by ste preto v moderne zariadenej kuchyni mali používať len pri veľmi slávnostných príležitostiach.
Ak máte kuchyňu alebo jedáleň zariadenú starožitným štýlom, kvalitný starožitný porcelán s precízne vypracovanými detailami či s reliéfom, je pre takýto interiér ako stvorený a nemusíme ho používať len pri veľmi slávnostných príležitostiach, ale aj pre bežné spoločné stolovanie, keď sa zíde pri stole celá rodina. V našich končinách je najobľúbenejší porcelán českých výrobcov, ktorý svojou tradíciou a kvalitou zodpovedá aj prvotriednemu francúzskemu, anglickému alebo nemeckému porcelánu.
Dôležitý je tiež počet kusov v súprave. Na denné stolovanie dvojice stačia štyri z každého dielu súpravy, na rodinné stolovanie šesť, ak mávame veľa hostí, máme počet kusov podľa obvyklého počtu hostí. Vždy by sme mali mať v súprave o niečo viac kusov ako potrebujeme, pretože časom sa môže nejaký kus rozbiť. Ak máme radi pestrosť, kúpime zostavu z kusov rovnakého štýlu, ale rozmanitých farieb, oživia príjemne stôl. Doma by sme mali mať minimálne dve jedálenské súpravy– drahšiu pre slávnostné príležitosti a lacnejšiu pre bežné stolovanie.
Samozrejme môžeme kupovať súpravy aj podľa používania – pre dospelých a pre deti, kompótovú či koláčovú súpravu, obedový servis a podobne. Kompletný jedálenský servis obvykle obsahuje taniere, polievkovú misu s pokrievkou alebo bez nej, oválnu misu, tácku, kompótovú misu, omáčnik a soľničku. Pri drahších a kvalitnejších servisoch je väčšinou možné k nemu zakúpiť i rovnakú kávovú alebo čajovú súpravu - čiže šálky s podšálkou, kanvicu, konvičku na mlieko a cukorničku.
Z akého materiálu sú jedálenské súpravy
Absolútnou klasikou čo sa týka materiálu je porcelán – luxusný i lacnejší, avšak pri jeho výbere na akúkoľvek príležitosť by sme mali vždy dbať na kvalitu a v danej kategórii súprav vyberať to najlepšie. U nás je to porcelán českých výrobcov, najvyšší štandard a kvalitu si drží karlovarský porcelán .
Tradičné a stále obľúbené sú okrúhle a bacuľaté tvary s kvetinovým vzorom, pri moderných súpravách to môžu byť geometrické tvary s jednoduchým dekorom. Kupovať by sme nemali lacné napodobeniny, pri ktorých nemáme záruku kvality a odolnosti, a často ani zdravotnej bezchybnosti.
Vedľa porcelánu má pri stolovaní svoje miesto i keramika s pestrou ponukou farieb i vzorov. Vždy ale vyberáme len takú, pri ktorej máme záruku trvanlivosti a zdravotnej bezchybnosti, pri výrobe musia byť použité bezolovnaté glazúry, olovo môže poškodiť naše zdravie. Súčasne musí byť glazúra neporušená, v opačnom prípade by sme riad nemali používať.
K menej častým materiálom patrí tvrdené sklo, ktoré odoláva zmenám teplôt a je i mechanicky odolnejšie ako bežné sklo.
Veľmi zaujímavo môžu pri špecifických príležitostiach pôsobiť i drevené riady. Tie obvykle pozostávajú z plytkých väčších a menších tanierov,alebo servírovacích dosiek s obvodovou drážkou, súpravu môžu dopĺňať šalátové misy a sady malých misiek, súčasťou bývajú naberačky a varešky. To však patrí už skôr do okrajového sortimentu, rovnako ako riady z tepaného plechu a podobne.
Garancia dodania do Vianoc
Vážení zákazníci, objednávky prijaté do 17.12.2021sú s garanciou doručenia do Vianoc. Objednávky prijaté do 20.12.2021 budú odoslané, ale negarantujeme ich dodanie do Vianoc. Objednávky, prijaté od 21.12.2021 budú priebežne odosielané po 3.januári 2022. Za pochopenie ďakujeme a prajeme príjemné prežitie vianočných sviatkov.
Oslávte s nami týždeň plný jarnej atmosféry a užite si nákupy so zľavou 10% na všetko. V košíku stačí zadať kód JAR2024 a zľava je vaša. Urobte si radosť krásnym porcelánom pre váš slávnostný či každodenný stôl.
Akcia platí len do nedele 14.apríla
Ako na to?
Zľavový kód vo výške 10% z Vášho nákupu uplatnite v nákupnom košíku na eshope doplnkyvbyte. Stačí ho vyplniť do poľa Zľavový kupón / Darčekový šek a zľava 10% Vám bude automaticky odpočítaná z hodnoty objednávky.
Váš kód: JAR2024
Samozrejmosťou je trvale platná doprava zadarmo od 100 € objednávky
Doplnky Opal
Máte niektorú zo súprav českého karlovarského porcelánu Opal? Vyzerá na prestretom stole úžasne, ale predsa tomu ešte niečo chýba? Možno len nejaká drobnosť - omáčnik, maselnička, či podnos na chlieb... Teraz máte možnosť si porcelán Opal doplniť podľa svojich predstáv!
Ku všetkým súpravám Opal, ktoré ponúkame v e-shope, je možné si doobjednať aj menšie súpravy (koláčová, kompótová) a kusové doplnky - misy, podnosy, maselničky, etažérky a mnoho ďalšieho. Doba dodania od objednávky je cca 3 mesiace.
Nižšie sú obrázky porcelánu, z ktorého si môžete vybrať. Porcelán je zobrazený v bielej farbe bez dekoru. Dekor si samozrejme zvolíte aký potrebujete (podľa súpravy Opal, ktorú si chcete zakúpiť alebo ju už máte doma - s určením dekoru Vám vieme pomôcť).
Pre prípadné otázky či zaslanie cenovej ponuky nás môžete kontaktovať na tel. čísle 0907 956 512 alebo e-mailominfo@doplnkyvbyte.sk
Letné nákupy s 10% zľavou
Jarná zľava
Letným slnovratom 21.6 oficiálne začalo leto. Užívajte si ho plnými dúškami. Pozrite si náš sortiment a urobte radosť sebe alebo vašim blízkym krásnym porcelánom pre slávnostný či každodenný stôl.Schladili sme pre vás ceny a preto si užijete nákupy s 10%zľavou na všetko. V košíku stačí zadať kód LETO2023 a zľava je vaša.
Akcia platí len do nedele 2.júla
Ako na to?
Zľavový kód vo výške 10% z Vášho nákupu uplatnite v nákupnom košíku na eshope doplnkyvbyte. Stačí ho vyplniť do poľa Zľavový kupón / Darčekový šek a zľava 10% Vám bude automaticky odpočítaná z hodnoty objednávky.
Váš kód: LETO2023
Samozrejmosťou je trvale platná doprava zadarmo od 100 € objednávky
Doplnky Bernadotte
Máte niektorú zo súprav českého karlovarského porcelánu Bernadotte? Vyzerá na prestretom stole úžasne, ale predsa tomu ešte niečo chýba? Možno len nejaká drobnosť - omáčnik, maselnička, či podnos na chlieb... Teraz máte možnosť si porcelán Bernadotte doplniť podľa svojich predstáv!
Ku všetkým súpravámBernadotte, ktoré ponúkame v e-shope, je možné si doobjednať aj menšie súpravy (koláčová, kompótová) akusové doplnky - misy, podnosy, maselničky, etažérky a mnoho ďalšieho. Doba dodania od objednávky jecca 3 mesiace.
Nižšie sú obrázky porcelánu, z ktorého si môžete vybrať. Porcelán je zobrazený v bielej farbe bez dekoru.Dekor si samozrejme zvolíte aký potrebujete(podľa súpravy Bernadotte, ktorú si chcete zakúpiť alebo ju už máte doma - s určením dekoru Vám vieme pomôcť).
Pre prípadné otázky či zaslanie cenovej ponuky nás môžete kontaktovať na tel. čísle0907 956 512 alebo e-mailominfo@doplnkyvbyte.sk
Zľava 10% na celý sortiment
Využite Novoročnú zľavu10% len do 31.1.2022 na celý sortiment v našom eshope. Karlovarský porcelán, jedálenské súpravy, taniere, príbory, kávové súpravy, hrnce a panvice - obdarovať priateľov môžete aj po Vianociach a navyše s 10% zľavou.
Ako to funguje?
Stačí ak si vyberiete tovar a v nákupnom košíku do políčka Zľavový kupón/Darčekový šek napíšete PF2022. Zľava 10% sa automaticky odpočíta z hodnoty vašej objednávky. Pre prípadné otázky alebo pomoc pre uplatnenie zľavy nás môžete kontaktovať na tel. čísle 0907 956 512 alebo e-mailom na info@doplnkyvbyte.sk
Poďte si vybrať darček pre vašich najbližších
8 dôvodov, prečo nakupovať na www.doplnkyvbyte.sk
1. Pri nákupe nad 100 EUR doprava po Slovensku zdarma
Dopravou pri nákupe nad 100 EUR sa nemusíte zaoberať, tú vám zaplatíme my. Tovar vám odošleme zdarma cez prepravnú spoločnosť UPS.
2. Garancia doručenia tovaru v poriadku
Porcelán a sklo, ktoré tvoria podstatnú časť našej ponuky sú krehké. Preto ich precízne a starostlivo balíme a okrem štandardných obalov od výrobcu (krabíc, kartónov) ich naviac balíme do ďalšej krabice a vyplňujeme fóliou a ďalšími výplňami pre stlmenie nárazov. Garantujeme, že tovar vám bude dopravený v poriadku. Ak by sa predsa len niečo stalo, riešime problém priamo s prepravcom k vašej úplnej spokojnosti.
3. Kvalitné produkty a služby
Predávame len kvalitné, hlavne české a rakúske produkty, originálny český karlovarský porcelán. Sme spoľahlivý e-shop so spokojnými zákazníkmi o čom svedčí aj prestížny certifikát od Heuréky - Overené zákazníkmi.
4. Zbierate body za nákup, ktoré môžete využiť na zľavu pri ďalšom nákupe
Pri každom nákupe v našom e-shope vám budú pridelené body za nákup, ktoré môžete použiť ako zľavu pri ďalšom vašom nákupe. Pre viac informácií kliknitetu
5. Rôzne zľavy a akcie
Sme e-shop, kde sa stále niečo deje. Vytvárame pre našich zákazníkov dlhodobejšie alebo okamžité zľavy pre rôzne produkty z našej ponuky.
6. Objednávanie tovaru telefonicky alebo e-mailom
Je pre vás objednávanie cez objednávkový formulár e-shopu komplikované alebo zdĺhavé? Je pre vás lepšie objednávať cez telefón alebo e-mail, kde sa môžete pýtať na detaily produktu alebo objednávky? Samozrejme môžete na tel. čísle 0907 956 512 alebo e-mailom na info@doplnkyvbyte.sk
7. Súpravy z karlovarského porcelánu na mieru
V tomto e-shope si môžete vytvoriť aj súpravu z karlovarského porcelánu na mieru. Stačí napísať na e-mailinfo@doplnkyvbyte.sk, alebo zatelefonovať na tel. č. 0907 956 512vašu požiadavku na počet tanierov, šálok, rôznych doplnkov a my vám pripravíme ponuku na mieru. Ak sa niečo rozbije, nemusíte si objednávať celú súpravu, ak potrebujete, dodáme vám aj jeden tanier...
8. Pre firmy možnosť dojednania individuálnych cien
Pri väčších objednávkach pre firmy (hotely, reštaurácie, penzióny, apod) možnosť dojednať individuálne zľavy podľa hodnoty a druhu tovaru.
Potešte svojich blízkych štýlovými bytovými doplnkami. Elegantné vázy, český karlovarský porcelán, jedálenské obedové súpravy, detské taniere, príbory, misky, umelé kvety a ďalšie bytové doplnky a dekorácie. Budeme radi, ak vám s výberom budeme môcť pomôcť.
Garancia doručenia do Vianoc
Vážení zákazníci, objednávky prijaté do 17.12.2023 sú s garanciou doručenia do Vianoc. Objednávky prijaté od 18.12 budú priebežne odosielané, ale negarantujeme ich dodanie do Vianoc. Za pochopenie ďakujeme a prajeme príjemné prežitie vianočných sviatkov
VÝBER ZO ZÁKAZNÍKOV
Hotel Centrál Šaľa
Kúpele Dudince a.s.
Hotel Kempinski, Best Hotel Properties, a.s.
CUZ Hotel Signal Piešťany
1.Zichovecká s.r.o. Zíchov
Mozolani Trainings, s.r.o. Žilina
amcolor,s.r.o., Teplička nad Váhom
Hotel Zelená lagúna Domaša
Vitajte v našom e-shope
Potrebujete slávnostne priestrieť na stôl alebo máte rodinné posedenie? Vaše taniere a porcelánový riad si už niečo prežili a jednoducho to už nie je ono? Sme tu pre vás s najširšou ponukou českého karlovarského porcelánu a ďalších svetových výrobcov. Štýlové bytové doplnky dodajú vašej domácnosti atmosféru a jedinečnosť. Český karlovarský porcelán, jedálenské obedové súpravy, príbory, detské taniere, porcelánové taniere, šálky a ďalšie kvalitné doplnky do jedálne - stačí si len vybrať. Ako bonus je pri nákupe nad 100 EUR doprava zadarmo.
O nás
Vítam vás na doplnkyvbyte – e-shope špecializovanom na karlovarský porcelán, ako aj porcelán od ďalších svetových výrobcov a takisto "všeličo", čo tvorí príjemnú jedáleň a kuchyňu.
E-shop začínal v roku 2011 s predstavou priniesť na slovenský trh luxusný karlovarský porcelán, keďže tento krásny porcelán sa nedal zohnať. Začali sme predávať porcelán od spoločnosti Thun 1794 a predaj sme postupne rozširovali o ďalšie kvalitné značky - moderné jedálenské súpravy a taniere českej značky By Inspire, či cenovo veľmi príjemné obedové, tanierové a kávové súpravy od výrobcu s vyše 220 ročnou tradíciou výroby porcelánu Ćmielóv. A samozrejme nesmieme zabudnúť na príbory tradičnej českej značky Toner.
Snažíme sa vás stále inšpirovať k vytváraniu krásnej atmosféry okolo seba. Ak sa obklopíme peknými vecami, tá atmosféra v našich domovoch má vplyv aj na našu náladu. Dúfame, že každý z Vás si v tomto e-shope nájde niečo pre seba a želáme Vám príjemné nakupovanie.
VÝBER ZO ZÁKAZNIKOV
Hotel Centrál Šaľa
Kúpele Dudince a.s.
Hotel Kempinski Bratislava, Best Hotel Properties, a.s.
CUZ Hotel Signal Piešťany
1.Zichovecká s.r.o. Zíchov
Mozolani Trainings, s.r.o. Žilina
amcolor,s.r.o., Teplička nad Váhom
Kontakt
Ing Ľubomír Plančár - BMP Juh 1057 093 01 Vranov n/T tel: +421 907 956 512 info@doplnkyvbyte.sk
By - inspire
Rodinná značka BY – inspire prvýkrát predstavila svoje kolekcie v roku 2004. Mladí českí dizajnéri navrhla prvú kolekciu „Grass“ , ktorá mala od začiatku na trhu obrovský úspech. Táto kolekcia sa stala skutočným fenoménom a je v ponuke tejto značky dodnes. V ďalšom roku doplnila značka By svoju ponuku o ďalšie jedinečné tvary a nové dekory porcelánu.
Každý rok značka BY – inspire rozšiRuje svoju ponuku o „novinky“ a v súčasnosti ponúka nielen dizajnový porcelán a keramiku, ale aj ďalšie originálne doplnky.
Spoločnoť Thun 1794 a.s. vznikla v roku 2009 odkúpením majetku a ochranných známok bývalého Karlovarského porcelánu a.s. a úspešne nadviazala na 220 - ročnú tradíciu výroby porcelánu v Čechách.
Thun 1794 a.s. je najväčší český výrobca porcelánu. Spoločnosť má v svojom výrobnom programe ucelené tvary úžitkového a hotelového porcelánu, špeciálny varný program, porcelán pre deti a zákazkové produkty pre veľké medzinárodné reťazce. Spoločnosť vyrába a distribuuje špecifický druh tzv. tvrdého porcelánu s vypaľovacou teplotou 1405°C.
Vysoká kvalita a osobitý dizajn, ktorý vychádza z 220-ročnej tradície výroby porcelánu v Čechách zaručuje vysoký užívateľský štandard pre zákazníkov.
Sídlom spoločnosti je mesto Nová Role pri Karlových Varoch, ktoré je nazývané mestom porcelánu.
Thun 1794 a.s. je členený do troch základných závodov:
- Nová Role - Klášterec - Concordia Lesov
Firma Maxwell & Williams bola založená roku 1995 v Austrálii. Z počiatku firma vyrábala jednoduché biele jedálenské súpravy a úzky sortiment doplnkov. Po 13 rokoch pôsobenia sa firma stala pojmom a jej produkty si môžete zakúpiť nielen po celej Austrálii, ale aj na Novom Zélande, Európe, Číne a Južnej Afrike.
Sortiment firmy Maxwell & Williams je veľmi široký, okrem klasických jedálnych súprav z porcelánu ponúka aj široký výber doplnkov z nerezu alebo akrylu (napr. mlynčeky).
Všetky materiály použité pri výrobe sa vyznačujú skvelou kvalitou a dlhou životnosťou.
Rodinná značka BY – inspire prvýkrát predstavila svoje kolekcie v roku 2004. Mladí českí dizajnéri navrhla prvú kolekciu „Grass“ , ktorá mala od začiatku na trhu obrovský úspech. Táto kolekcia sa stala skutočným fenoménom a je v ponuke tejto značky dodnes. V ďalšom roku doplnila značka By svoju ponuku o ďalšie jedinečné tvary a nové dekory porcelánu.
Každý rok značka BY – inspire rozširuje svoju ponuku o "novinky" a v súčasnosti ponúka nielen dizajnový porcelán a keramiku, ale aj ďalšie originálne doplnky.
Rakúska firma Mäser bola založená v roku 1877 a predstavuje špičkovú dizajnový porcelán. Jedinečnosť a exkluzivita v tvare, farbe a dekore produktov je spojená s vysokou kvalitou a je zárukou spokojnosti zákazníkov. Firma Mäser pôsobí na trhu už 138 rokov, v súčasnosti produkuje elegantný moderný porcelán radu Verso design, alebo klasickú radu Domestic.
V našej ponuke sú jedálenské súpravy, ktoré vás zaujmú svojím tvarom aj dizajnom. Každá modelová rada má svoje vlastné črty. Skúste sa presvedčiť, či vás porcelán Mäser zaujme a poteší.
Royalty line
„Koncepcia & Dizajn“
Od svojho založenia sa švajčiarska spoločnosť Royalty line zameriava na poskytovanie predovšetkým koncepčných a dizajnových kuchynských a domácich produktov na svetovom trhu.
Cieľom Royalty Line je ponúkať svojim užívateľom jednoduché použiteľné, pohodlné, inovatívne produkty s vysokou životnosťou na dnešnom vysoko konkurenčnom trhu.
Spoločnosť sa zameriava na dodávky širokej škály výrobkov do kuchyne pre každodenné použitie. Každý produkt od myšlienky až ku konštrukčnému návrhu je pripravený osloviť a uspokojiť svojich užívateľov. Kvalita a precíznosť sú dve hnacie sily tejto značky.
Cieľom Royalty Line je držať krok so svetovými trendmi a stále rastúcim dopytom po vysoko kvalitných a dizajnovo atraktívnych produktoch s vysokou životnosťou.
Varenie a pečenie s Royalty Line je úplne novou skúsenosťou pre všetkých spokojných užívateľov.
Firma Maxwell & Williams bola založená roku 1995 v Austrálii. Z počiatku firma vyrábala jednoduché biele jedálenské súpravy a úzky sortiment doplnkov. Po 13 rokoch pôsobenia sa firma stala pojmom a jej produkty si môžete zakúpiť nielen po celej Austrálii, ale aj na Novom Zélande, Európe, Číne a Južnej Afrike.
Sortiment firmy Maxwell & Williams je veľmi široký, okrem klasických jedálnych súprav z porcelánu ponúka aj široký výber doplnkov z nerezu alebo akrylu (napr. mlynčeky).
Všetky materiály použité pri výrobe sa vyznačujú skvelou kvalitou a dlhou životnosťou.
Rakúska firma Mäser bola založená v roku 1877 a a v súčasnosti vyrába moderný dizajnový porcelán. Jedinečnosť a exkluzivita v tvare, farbe a dekore produktov je spojená s vysokou kvalitou a je zárukou spokojnosti zákazníkov. Firma Mäser pôsobí na trhu už 138 rokov, v súčasnosti produkuje elegantný moderný porcelán radu Verso design, alebo klasickú radu Domestic.
V našej ponuke sú jedálenské súpravy, ktoré vás zaujmú svojím tvarom aj dizajnom. Každá modelová rada má svoje vlastné črty. Skúste sa presvedčiť, či vás porcelán Mäser zaujme a poteší.
Ako vybrať vázu na kvety?
Výber správnej vázy je pre kvety je dôležitý a riadi sa určitými pravidlami. Kvety samotné sú prirodzene krásne ale v skutočnosti môžeme ich krásu zvýrazniť alebo potlačiť voľbou typu vázy aj charakterom aranžmánu.
Pri výbere vázy by ste mali zvážiť nasledujúce kritériá:
1. Umiestnenie vázy:
Váza by mala ladiť so štýlom zariadenia miestnosti, napríklad do moderného štýlu sa hodí sklo alebo antikor. V rustikálnom byte zase nájde uplatnenie porcelán a keramika. Na trhu objavíte vázy v prevedení mnohých druhov materiálov, tvarov a farieb, napríklad vázy nepriehľadné, dekorované, s výrazným povrchom a brúsené, všetky majú svoje špecifické uplatnenie. Dôležité je taktiež farebné ladenie s interiérom a v neposlednom rade to, kde váza bude stáť, či na podlahe, na stole alebo na polici.
2. Tvar a veľkosť vázy:
Určite platí zásada, že v jednoduchosti je krása, preto farebná pestrosť kytíc si žiada skôr jednoduchšiu vázu. Výnimkou sú vzácne druhy kvetov ako napríklad orchidea, tá ako samostatný kvet najlepšie vynikne v dekoratívnej váze. Platí to aj pre strelíciu alebo antúriu. K poľným kvetom si asi každý predstaví porcelánovú alebo keramickú okrúhlu vázu alebo džbán. Ak naopak chceme výnimočne nechať vyniknúť farebnosť vázy, dáme do nej kyticu bielych kvetov.
Pri výbere tvaru a veľkosti vázy rozhoduje predpokladané množstvo a dĺžka kvetín:
- pre jednu ružu alebo jednu kvetinu vyberte úzku vázu. V tomto prípade je potrebné dávať pozor, aby bola váza dostatočne stabilná. Tento typ vázy by mal byť v niekoľkých veľkostiach vybavením každej domácnosti. v štíhlej váze sa uplatní skôr jeden alebo tri kvety, nie však mohutné gladioly, skôr gerbery alebo ruže
- sólo kvetiny vyniknú aj v nápaditejších vázach
- do veľkej vázy s okrajmi vytočenými smerom von dávame väčšie kytice, pretože jednotlivé kvetiny môžeme dobre rozložiť. V takejto váze vynikne bohatá kytica s voľne naaranžovanými kvetmi od stredu smerom k vonkajším stranám
- v mohutnejšej váze so širokým otvorom vynikne úprava kvetov hlavne do strán, na čo potrebujeme oporu na dne vázy, môže to byť mäkká aranžovacia hmota, ktorá nasiakne vodou a zapichnuté kvety sa v nej výborne udržia
- váza guľatého tvaru potrebuje okrúhlu úpravu kvetov, ktoré po celom obvode mierne prevísajú
- k pestrofarebnej kytici z rôznych kvetov sa hodí skôr jednofarebná váza alebo váza z číreho skla.
- vyššie valcovité vázy s rovnakým priemerom sú určené pre mohutnejšie kvety s dlhšími stonkami
Univerzálna váza?
Túto požiadavku zrejme najlepšie spĺňa váza z číreho hrubostenného skla, vysoká cca 20cm. Jej výhoda spočíva v jednoduchosti a neodvádza pozornosť od samotnej kytice. Je ale nutné v nej pravidelne meniť vodu a udržiavať ju čistú, keďže aj voda je súčasťou aranžmá. Vodu môžete ofarbiť špeciálnou farbou, v kvetinárstvach ju zoženiete v rôznych odtieňoch, alebo môžete do vody nasypať gélové vodné perly, ktoré sú peknou dekoráciou. Pri výbere vázy majte na zreteli, že i bez kvetou by mala byť ozdobou,
ktorá pomáha zútulniť váš byt.
3.Druh aranžmá, ktorý bude vo váze umiestnený:
Pokiaľ pôjde o živé rezané kvety, je nevyhnutné, aby váza neprepúšťala vodu. Najlepšie sa osvedčilo sklo a porcelán.
Pre suché alebo umelé kvety sa hodí keramika, drevo, kameň, prútie alebo plech.
Ako aranžovať kvety do vázy:
Rezané kvety je dobré po príchode domov až po okvetie ponoriť do vody, aby sa trochu prebrali. Až potom ich aranžujeme do vázy. Stonku veľmi neskracujeme, len cca 1cm, aby sme z nich mohli v nasledujúcich dňoch zrezávať znehodnotené končeky. Šikmo orezaná plocha stonky umožní kvetom prijímať dostatok vody, čo sa im pri vodorovne zrezanej stonke zarazenej na dno vázy nepodarí. Stonky nikdy neodlamujte, radšej ich odrežte alebo odstrihnite!
Odstráňte všetky listy, ktoré by mohli byť ponorené vo vode, aby sa neznečistila. Čím menej listov vo vode, tým menej baktérii a dlhší život kvetov.
Kytice rozviažeme a kvety vkladáme po jednom tak, aby vytvárali harmonický celok pri pohľade zo všetkých strán.
Kvetinovú dekoráciu dokompletizuje okrasná zeleň či už vetvičky, listy alebo trávy, ktorou vyplníme prázdnejšie miesta po okraji vázy.
Aby vám kvety vydržali dlhšie, nasypte do vody výživu, vodu potom stačí len dolievať. Keď budete vodu vo váze vymieňať, opláchnite stonky pod tečúcou vodou a zopakujte šikmý rez.
Malé rady na záver:
Výber a starostlivosť
Či už si kvety nazbierate na lúke, v záhrade, alebo si ich kúpite u kvetinára, vyberajte čerstvé kusy s pevnou stonkou a zelenými listami bez náznaku žltnutia. Veľa peľu na okvetných lístkoch pri rezaných kvetoch tiež naznačuje, že už majú najkrajšie obdobie za sebou. Kvetinári skladujú kvety pri nižšej teplote, preto sa nebojte uzavretých pukov. Keď ich doma dáte do vázy, pri izbovej teplote sa rozvijú do niekoľkých hodín.
Potrava pre kvety
Ak vám kvetinár pribalil vrecúško s výživou pre rezané kvety, nevyhadzujte ho. Prášková zmes je zvyčajne mixom cukru, ktorý zabezpečí výživu kvetov, slabej kyseliny na lepšie vstrebávanie vody a antibakteriálneho prípravku. Výživu si môžete vyrobiť aj doma. Stačí do vody pridať dve malé lyžičky cukru, octu a pol lyžičky bielidla alebo iného dezinfekčného prostriedku bežne používaného v domácnosti. Ocot môžete nahradiť aj citrónovou šťavou. Ak ste použili výživu, stačí vodu vo váze iba dolievať, netreba ju vymieňať každý deň.
Využitie „zvyškov“
Ak vám pri aranžovaní zostali „nepodarky“ – napríklad zlomené kvetiny s krátkou stonkou alebo zvyšné listy, môžete ich naaranžovať do viacerých malých vázičiek alebo dekoračných misiek, ktoré sú na to ako stvorené. Viac takýchto vázičiek pri sebe bude pôsobiť dostatočne bohato aj uprostred jedálenského stola. Prípadne ich môžete zviazať farebne zladenou stužkou a vznikne vám kompaktná kvetinová dekorácia.